Kysucká lesní železnice
(Kysucká lesná železnica)

Kysucká lesní železnice (Kysucká lesná železnica, KLŽ) je úzkokolejná železnice vybudovaná za účelem svážení dřeva z lesů Kysuckých Beskyd a Kysucké vrchoviny. Postavena byla v letech 1915-1918 v úseku Oščadnica - Chmúra. V Oščadnici byla vlečkou napojena na košicko-bohumínskou dráhu. V roce 1926 bylo dokončeno spojení s Oravskou lesní železnici pomocí úvratí přes horské sedlo Beskyd. Tím vznikla Kysucko-oravská lesní železnice (KOLŽ).




V současnosti je v provozu pouze úsek z Vychylovky do oravské zastávky Tanečník, a to jen pro turistické účely a pod názvem Historická lesná úvraťová železnica (HLÚŽ). Vlaky vyjíždí ze stanice Skanzen ve vychylovském muzeu v přírodě. Provoz zajišťuje Kysucké múzeum v Čadci.








Další informace
- KysuckeMuzeum.sk - Historická lesná úvraťová železnica
- KysuckeMuzeum.sk - jízdy drezínou do sedla Beskyd
Příspěvek na provoz
Články na Duši Karpat jsou volně přístupné. Jejich příprava však stojí hodně úsilí. Dobrovolnou finanční odměnu za moji činnost přivítám. Za platbu mohu vystavit fakturu.
Platební informace
- Číslo účtu: 1823805103 / 0800 (Česká spořitelna)
- Variabilní symbol: 2654
- Majitel účtu: Mgr. Robert Vystrčil, Brno (IČ 74455885)
Mapa Kysucké lesní železnice
Kysucká lesní železnice na mapě
Komentáře k článku
Chcete upřesnit nějakou informaci? Jaké máte zážitky z návštěvy těchto míst? Máte vlastní cestopis? Co byste doporučili ostatním?
Děkuji, že navštěvujete web Duše Karpat!
Sledujte i náš Facebook.
Pokud se Vám článek líbil, odkažte na něj, prosím, ze svých stránek.